Trevligt sällskap!

I går kom min kompis Jenny hit och hälsade på. I normala fall har hon sin häst Tom med sig när hon kommer hit men just denna kväll var det tänkt att vi skulle rida tillsammans på Fiona och Zigge.

Eftersom Fiona är en häst som ger en fantastiskt fin ridkänsla, tänkte jag att det kunde vara nyttigt och kul för Jenny att prova henne. Dessutom passar dom perfekt i storlek för varandra! ( Jenny hävdar att allt var någon sorts försäljningstrick!?).

I varje fall så red vi tillsammans en timme i ridhuset. Jag jobbade med Zigge och kom med lite tips och råd till Jenny under tiden.

Redo!
Zigge var riktigt fin en bra stund men mot slutet blev han lite trött och började greja med bettet och lägga över tungan. Jag är ändå nöjd för den bra känslan jag ändå fick!

Jenny red jättefint på Fiona. Höll lite hårt i henne till en början och då säger Fiona i från. Men sen jobbade dom med skolor, skänkelvikningar, förvänd galopp och några oplanerade byten ;)

Det var roligt för Jenny kände många postiva saker som hon kanske kan ta med sig till lilla Tompa!

En kul kväll blev det och jag hoppas vi kan göra det snart igen =)
Stor & Liten
God Natt!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!