Bra början

Jag har några härligt lediga dagar framför mig och det är verkligen en skön känsla av att ha all tid i världen. Den är ovanlig men ack så välkommen!

Jag började dagen med en mysig frukost i hop med päronen. Vi passade på att göra lite avstämningar inför det nya året.
Sen åkte jag och pappa och hämtade sand. Av någon märklig anledning går det åt lite just nu!?

Därefter var det stalljobb och sedan gav jag mig i kast med att påbörja spackling av nya tvättstugan. Känns som vi kommit rätt långt i husbygget när man får börja spackla!

Sen stod Zigge på schemat. I dag var det dressyr på pelhambettet som han verkligen gillar. Jag red lite delar ur MSV C:1 och han kändes fin!
I går tömkörde jag Zigge på sidepullet och det är verkligen en lyckträff!
Han jobbar avspänt och gör skänkelvikningar och skolor utan problem. Dessutom kan jag trampa honom utan att han blir spänd och ängslig och  drar i hop nacken - känns riktigt positivt!

Zigge goes western!
 
Sen blev det även lunch med päronen (jag är rätt nöjd över att ha dom som ser till att jag får mat i mig när mannen inte är hemma! Bortskämd eller vad!!!??)
 
På kvällen var det dags för träning och eleven denna gång fick börja nyåret med ett svettigt pass, alltid lika kul ;)
 
Dagen (eller kvällen) i stallet avslutades med att Märta fick ta ytterligare ett steg in i vuxenlivet! Hon är ju nu officellt två år och det firades med sadeldebut.
Fina Märta skötte sig som vanligt exemplariskt och var varken rädd för schabrak, skramlig sadelgjord eller sadel!
PUSS på gullungen!

Finaste Märta
Kvällen avslutades med färdig spackling omgång 1, tvättstugan. I morgon blir det slipning av spackel och kakeljakt. Och så en massa stall och hästar förstås!! =)
 
En riktigt bra början på nya året helt enkelt!
 
God Natt!
/ Sophie
 
Ps. Ni har väl inte missat att den "nya" hemsidan på sittupp.se är färdig? Välkommen att kika in!
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!