Miss i planeringen!

I dag var det alltså äntligen dax för mig att ta med mig Fiona på träning! Det är över tre och en halv månad sedan sist. Även om hon känts jätte fin hela vintern så längtade jag efter att få en avstämning på mitt arbete med henne. Fokuset har ju legat på bytena och det vore ju kul att visa upp dom på en fint sätt i dag =)

Jag kan inte låta bli att ge mig själv en klapp på axeln ( man måste våga göra det i bland!). Fiona gick lysande hela träningen. Hon arbetade (som alltid) positivt, lyhört och supervilligt. Oavsett om vi red joggingtrav, förvänd galopp, öppna, byten eller galoppslutor!

Det är verkligen ett sant nöje att rida den här hästen!!!
 Fina Fiona efter träning =)

Avslutningsvis stämde jag av med Carro om tänkt tävlingsstart för Fiona i år och vilka klasser hon ska gå. Och så kom vi in på det här med kandar.

Jag har levt i någon form av illusion att unghästar inte behöver gå på kandar i klasser som normalt kräver det. Alltså var min plan att börja vänja in henne så smått under året och satsa på att rida på kandaret när den här säsongen var slut.

Aj aj, så var det visst inte! Och eftersom dom klasserna jag tänkt för Fiona under sommaren inkluderar kandar så blev det nu lite omplanering(!?)
Vi kommer förstås ta det lite lugnt i början och se hur det fungerar men jag är optimistisk då Fiona alltid varit okomplicerad i sin mun.

Carro lånade ut några bett åt mig så var det bums hem och prova in ett provisoriskt kandar att börja vänja in med!
Utprovning av "vuxengrejer"

Zigge fick en välförtjänt tur i skogen i dag. Det var lite kallt att sitta stilla där uppe men det var rätt mysigt ändå =)

God Natt
/ Sophie



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!