Höst i luften och blåsor i händerna!

Det har varit två dagar i effektivitetens tecken.
Resultatet: träningsvärk och blodblåsa i handen


Jag och pappsen har fyllt på underlag i ridhuset. Jag har krattat, och jämnat till och krattat och krattat och jämnat till och skottat och.. ja ni förstår. Men nu känns ridhuset redo för hösten, nyvattnat och fint =)


Eftersom jag inte kunde få nog av krattande/mockrörelser passade jag även på att mocka i tre hagar. Inte konstigt det blev blåsor. Även i mina ganska härdade händer!

Mer höstkänsla var det när två av fyra nya stallgäster flyttat in. Eller dom här två ska gå på lösdrift. Sötnosar =)


Dom andra två stallgästerna kommer på fredag. Sedan väntar vi bara in Keysan och Märta från betet så är allt vardag igen. Ganska mysigt =)

Jag och Roger njöt av en fantastisk sommarhöstaktig tur i morse. Luften var hög och klar, solen strålade. Jag verkligen älskar när hösten är på ingång!



I höstpresent till mig själv har jag köpt en söt skylt till min alldeles egna ingång på huset. Fin va? =)


Men det mest talande hösttecknet är nog trots allt att när jag hade träningar i dag så var det mängder av fåglar som onekligen tagit sitt pick och pack för att flytta söder ut. Så det är ett faktum, hösten är här!


Vi hörs!
/Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!