Det är härligt att rida =)

I dag var det dax för Roger att göra sin andra start i LA. Jag hade magkänslan att han skulle kännas bättre i dag och så var det.

Jag kände redan från början att han var mer avspänd och mer med mig. Vi kunde tom göra något som liknade en ryggning ;)



Känslan på banan var härlig! Roger var på, sugen och uppmärksam. Lätt i handen och reglerbar. Det är underbart när man verkligen känner att man utför programmet tillsammans med hästen. Det är inte alla gånger det känns så;)

Jag hade mycket bättre känsla i dag och det blev faktiskt någon form av ryggning!

Det blev finfina  67% i dag och en ny andra plats =)

Det kan ha berott på mitt nya hästskötar förvärv.... Måste ju tränas upp innan OS 2020!

(missa inte den talande texten på tröjan!)




Det har varit en fantastisk helg och om jag inte blir allt för tävlingssugen ska jag nog låta Roger ha ett par veckors tävlingsledigt och trimma på skänkelvikningar (och ryggning kanske!?)

Här är bild från i går på duktiga Jenny och Bazze =)

Nu är det dax att fira med ett glas rött och lite god mat!
Vi hörs
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!