Högtryck!

I dag var det dax för den årliga stalltvätten. Jag, mamma och pappa stod redo i stallet 08.00 med hinkar, trasor, borstar och svampar. Och högtryckstvätten förstås =)

Det blev ett långt stallpass, vi var klara vid tre och då tog vi bara en kortkort lunch. För mig kändes det iofs som vardag då jag som tidigare nämt har jobbat på rätt bra den sista tiden.


I full fart med städning
 

Boxarna blev urmockade, stallet och inredning tvättade. Sadelkammaren städad och även trailern fick sig en omgång av högtryckstvätten.

Nytvättad =)

Vi hann med att sortera ut lite täcken till tvätt, planera i vilka boxar hästarna ska stå i och vilka hästar som ska kampa i hop i hagarna från hösten.


FinFint!
 
Det kommer två nya inhyrningar i september och dessutom ska nu Tessan komma hem från sin fodervärd.

Tessan har varit hos Carro och hennes familj i nästan tre år och haft det fantastiskt bra! Men nu kommer hon hem igen och vi letar efter någon som vill fortsätta rida henne. Antingen regelbundet här hemma hos oss eller så kan vi tänka oss en ny hel- eller halvfodervärd.

För den som kan vara intresserad så är Tessan ett 10årigt halvblodssto med tre fina gångarter. Hon är allroundriden på grundnivå och en trygg och snäll häst i alla lägen. Dessutom är hon inkörd!

Tessan!

Vid intresse är det bara att höra av sig till mig =)

Slutligen ett stort Grattis till min fälttävlanselev Emily (tränar dressyren för mig) med ponnyn Suzette II som hade över 72% i dressyren och slutade som 2:a totalt i tävlingen!

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!