Toppendag!

I dag har jag haft en riktig toppendag =)

Just den här veckan är det mina bästa päron som fixar med allt i stallet vad gällande mockning, fordring in/utsläpp och så. Det enda jag behöver göra är att njuta av livet och gå upp till stallet och rida när helst det faller mig in. Ovanligt, sällan inträffande och alldeles, alldeles underbart !

Jag började dagen med lite sovmorgon. Hade sensena gäster i går så det var välbehövligt. Åt en god frukost med maken (som även han mot alla odds är ledig!) och strosade sedan upp till stallet för att förbereda Roger inför dagens Carroträning.

I dag var vi på Ullevi så mamma passade på att säga hej till Zigge som verkade nöjd och glad =)
Roger skötte sig jättefint, Carro var nöjd med resultatet av mina läxor och såg det ffa i att Roger var kortare i kroppen redan från början.

Han jobbade fint även om jag hade lite bättre känsla i handen när jag red i går. Vi red igenom LA:3 och lagom till debuten nästa helg börja programmet sitta och kännas ganska enkelt. Han följer fint i programdelarna men behöver förstås bli starkare ffa i övergångarna för att det ska bli riktigt bra.



Mamma var snäll och filmade, jag har inte sett oss sedan tidigt i år och även om jag känner jätte mycket förbättring är det alltd kul och nyttigt att se.
Han var så fin lilla Roger och har verkligen börjat växa i kostymen. Filmklipp kommer!

Väl hemma rullade han sig glatt i hagen och jag passade på att slå ett kik på Fiona. Hon ser bättre ut i dag så nu håller jag alla tummar att det vänder och att vi snart är i gång igen, Lillstrumpa och jag!






Efter lunchen kom en av mina bästa vänner Sara på besök. Vi bor väldigt långt i från varandra och ses allt för sällan men som vanligt har vi väldigt kul när vi ses.

Sara behövde andas lite hästluft så vi gick upp till stallet och pysslade lite.



I morgon ska jag vara lite kulturell och besöka Titanicutställningen i stan. Efter det bär det av mot K-holm och Dufweholms Herrgård där det vankas massage, bad, god mat, skön säng och förhoppningsvis en god frukost på torsdagmorgon =)

Längtar =)

Roger får vara ledig i morgon så trimmar vi det sista inför helgen på torsdag!

Vi hörs!
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!