Stiltje! Eller?

Det har varit stiltje på bloggen ett tag som ni märkt, men det är för att stiltje är det sista mitt liv innehållit dom sista två veckorna.

Vi har nämligen jobbat dag som natt med att få det nya huset färdigt för kontrollbesiktning och värdering. Däremellan har har jag försökt jobba och rida Roger.

Men nu ÄNTLIGEN är vi efter 11 månaders byggande färdiga och det känns fantastiskt!!! Huset blev allt vi önskade och mer där till =)
Lindströmska Villan

I går hade jag dock en "påtvingad" ledighet som var välbehövlig efter allt slit. Jag, mannen, mamma och pappa åkte en skärgårdstur till Arkösund. Det finns ingen bättre ledighet för mig än en plats där det är lugn och ro och jag inte har några som helst möjligheter att ta mig i väg.
Efter ca 1 timme på båten såg det ut så här =)
Välbehövligt?

En underbar dag var det och nu är jag laddad med nya krafter!

Båtgänget =)


Vad har hänt på hästfronten då?

Jo Fiona har ätit klart sin antiinflammatoriska medicin och jag har kollat henne på lina en gång. Det såg bra ut och jag räknar med att börja skritta i helgen.

Roger har varit och tränat två gånger. Vi har jobbat med LA:3. Han har varit ganska fin men lite trött i bakbenen. Då lägger han sig gärna i handen och drar upp tempot ordentligt. På träningen i tisdags gjorde vi en bra övning där jag i trav och galopp rider tempoväxling på rakt spår, fångar upp innan hörnet och tänker "framdelsvändning" i själva hörnet. Funkade klockrent och en bra övning då jag ofta jobbar med samma tanke i vanliga fall men övningen blev mer konkret.

I dag var Roger ivf lysande! Han var sugen och lätt och mjuk. Jag red ett kortare pass, stämde av och red sedan igenom LA:3. Finfint flyt och egentligen bara ryggningen som var sådär den här gången men den sitter inte riktigt ännu. Duktiga grabben =)

Nu ska ordningen på bloggen vara återställd och inläggen kommer mer löpande igen. Dock är det fortfarande problem med uppdateringen av hemsidan men jag jobbar på det!

Avslutar med dom alltid lika söta fågelungarna som huserar i stallet. Jag tror jag har räknat till nästan 50 (!) ungar i år!

Vi hörs inom (jag lovar!) en snar framtid!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!