Snökaos

Som dom flesta kanske märkt så var det snökaos idag. Från i går kväll och hela dagen har snön vräkt ner och jag stod inför valet om jag skulle ge mig i väg på dagens träning eller ej.

Jag gick och klurade hela förmiddagen och försökte se någon ljusning i snövimlet. Jag ville ju HEMSKT gärna träna eftersom jag precis kommit i gång. Jag vill träna varje vecka och tycker det är trist när det blir hit och dit med träningar.

Eftersom jag har en tävling med Zigge på G så behöver vi komma i väg. Alternativet var att åka med Zigge på fredagens träning men då skulle Fiona bli utan (igen!?).

Tillslut inbillade jag mig att snön avtog och eftersom jag skulle ha sällskap av mamma till träningen i dag så beslöt jag mig för att åka.

Jag började ångra mig så smått när jag var tvungen att dra fram kabelvinda och värmepistol för att få på trailern på bilen, och ännu mer när vi kom ut på motorvägen - det var verkligen kaos!

Zigge blickar ut på snökaoset!

Men nu var vi ju i väg så det var bara att ta det lugnt och hoppas att det var bättre när vi skulle hem.
Träningen var rätt öde - det var bara jag som red! Inte ens dom som står uppstallade på Skärlunda var med i dag. Av någon konstig anledning har jag varit med om det förr!? (jag är väl lite smågalen på att ge mig i väg helt enkelt!)

Träningen gick riktigt bra =) 
I dag var första gången jag tränade på pelham och Carro var lika förtjust som jag. Zigge funkar kanon på det och framförallt är det nyttigt för honom att bettet ligger så stadigt att han inte kan "spotta ut" det när han tycker ridningen är för jobbig.

Vi avslutade med att rida igenom MSV C:1.Vissa stunder kändes han urfin i traven, som normalt är lite svårare. Galoppen var stabil och fin =)
Mamma filmade lite med mobilen och det var kul att se hur han hängde i hop fint och att det blev mycket mindre hit och dit med stödet.
 
Nöjda efter träning =)
 
Efter en del svettpärlor (vädret var INTE bättre på hemvägen) så kom vi hem lyckligt tillslut. Hörde att det varit hemska bilolyckor i landet och jag tror inte jag ska ut och åka nästa gång det är så här dåligt väder...

Jag red dressyr på Fiona i morse. Mest lösgörande, en del förvänd och många fattningar. På torsdag ska jag testa lite byten och på fredag SKA vi i väg på träning!

Vi hörs!
/ Sophie

Ps. Jag fick ta fram kabelvindan och värmepistolen igen för att få av trailern från bilen igen! Vad säger ni? Är det inte härligt med vinter?

Kommentarer

  1. Jag tror att det är det som kallas att vara ambitiös... ;)

    Är för övrigt ganska trött på vintern nu. Vill ha vår! Fast jag vet att det är mååånga månader kvar...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!