Slutet på ledigheten!

I dag var min sista lediga dag för den här gången och efter att ha åkt in till stan på morgonen för att hämta mitt nya modem så unnade jag mig en riktig mysfrukost =)

Det blev te, frallor och ett par nummer av ridsport. Dagen fick en härlig början helt enkelt!


Sen blev det stallsysslor och ridning.
Zigge fick jobba på pelhambettet och öva vidare på gårdagens uppgifter så det blev fokus på form och stöd och renodling av hjälper. Han kändes ganska bra precis som i går men jag skulle vilja ha honom lite mer stabil och jämnare ändå.
Fiona jobbade vidare med lösgörande arbete i dag men jag kunde inte låta bli att prova ett byte åt varje håll. Det till höger var RIKTIGT bra! =)

Jag är nöjd med min ledighet och känner att jag hunnit med vad jag hoppats och ändå kunnat koppla av.
Jag har pysslat lite extra med alla hästar, fixat manar, tvättat svansar och bara myst. Sen har jag hunnit med en massa träningar, egen träning och ridning,  jobb med Märta och så en hel del spackling/slipning förstås (vilket aldrig verkar ta slut!?)

Nu börjar det bli vardag så smått igen. Det dröjer ju ett par veckor innan Roger ska i gång men Zigge och Fiona kommer att träna regelbundet från nu och det känns super kul!!!

Avslutar dagens bloggande med en liten kul bild. Känns nästan som om någon balanserat på en lina=)

God Natt
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!