Nyförvärv!

I tisdags trillade jag lite oväntat in i en ridsportbutik. Eftersom dom sålde Pikeur byxor passade jag på att fråga om dom hade min favoritmodell. Sist jag köpte nya byxor fick jag inte tag på den modellen och även om byxorna varit bra har dom inte varit så bra som mina gamla vanliga.

Och visst, det fanns min modell och rätt storlek i en mörk färg (allt annat är otänkbart för mig = skitgrisen nr1!)
Och så hade dom visst rea på en annan modell som var jättefin och lite sportigare än dom jag brukar ha.

Så på 10 minuter var jag X antal tusenlappar fattigare. Men nöjd är jag=)



Roger och jag var på träning i dag. Vi har ju inte haft bästa känslan den här veckan och när han faktiskt gick riktigt bra på träningen kom jag tänka på en elev som sagt att det sitter i ridbyxorna. Hon har antagligen helt rätt eftersom jag invigde ena nyinköpta paret i dag. Orsaken till dagens prestation skulle kanske eventuellt kunna ha att göra med min duktiga tränare också... Vem vet? ;)

Vi har planer på att bygga ut stallet och pappa har kommit i gång med sprägningen av berget som råkar vara i vägen. Ska bli jätte spännande när allt är klart men det blir nog i slutet på nästa år. Fortsättning följer!


Hösten ligger verkligen i luften och det är underbart! Trots att min vecka varit lite sådär pga en riktigt envis huvudvärk så känner jag mig pigg och motiverad. Jag gillar hösten =)

God Natt!
/ Sophie




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!