Härliga Hästar =)

I tisdags var jag på träning med Roger och eftersom jag fortfarande kände mig lite trött och hängig så var det ett bra tillfälle för Carro att rida lite. Det var ett tag sedan sist och hon kände ungefär samma som det vi jobbar med - att han ska vara lite kvickare i sin mun och jämnare kvick för skänkel (ibland säger det bara svisch och ibland händer det ytterst lite när man lägger till skänkeln). Och så hitta mer jämnhet i takten.

Det var jätte kul att se honom riden, han ger ett så mjukt intryck. Carro var riktigt nöjd och tycker precis som jag att Roger är en häst som bara kommer bli roligare och roligare att rida och kommer att ge en grym känsla när han är starkare =)

I dag jobbade vi på med vår läxa som var att nöta lite hjälpgivning (se till att han är 100 på hjälperna och väntar). Det gick riktigt fint tills jag pajade allt eftersom jag blev sugen på att prova några byten och han blev riktigt uppspelt! Aaaaa bakläxa på läxan nästa pass alltså! Typiskt att man ska vara så ivrig ;)

Nyduschad!

Jag har haft många träningar den här veckan och i princip alla elever har haft en riktig höjdarvecka. Jag blir så inspirerad och det är verkligen kul att se hur ni utvecklas!

Jag tog två söta elevbilder i veckan. Först Zidden som ätit något grönt som ser så smaskigt ut. Undra vad det var?


Och så Jaspis som helt plötsligt kom på att hon blivit lärd spanskskritt någon gång i ungdomens dagar!



Det finns så många härliga hästar =) (och människor förstås !)

Vi hörs!
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!