Inte på topp!

I dag var det dax för tävling igen. Platsen var Skärlunda, klassen LA.3, hästen Roger.

Tyvärr vaknade jag inte sprudlande, huvudvärken kvar och trött i kropp och knopp. Skam den som ger sig, i väg bar det ivf. Framridningen gick okej men inte mer. Ni som själva har migrän vet att efter många dagar i följd blir både kroppen och huvudet utmattat och jag kände mig långsam.



Inne på banan fick jag inte någon energi och känslan var från start att jag helst bara ville få det hela överstökat = mindre lyckat.

Travprogrammet blev mer galopp än trav och skänkelvikningarna obefintliga. Vi hade inget flyt vilket helt enkelt berodde på att jag inte red. Galoppen var mjuk och lydig, en fel fattning, en vid fel bokstav men det var för att Roger inte kunde programmet utan gissade - ja det var han som fixade det mesta i dag inte jag.

Tur man har en fin och ambitiös häst en sån här dag. Roger fixade ivf 63,4% åt oss och så var det med det!

Nu siktar vi på VRF om två veckor, det blir säsongsavslutning, förhoppningsvis med revansch!

Fina Zigge debuterade med sin nya ägare Carro. Har inte sett honom riden på länge och det var roligt att se vad det gått framåt även om det fortfarande är svårt. I bland blänkte han till och var tillslut godkänd!

Tack Jonna för fina bilder =)

Vi hörs!
/Sophie

Ps. Man ska alltid hitta något bra och faktiskt red vi vår första godkända ryggning mitt i allt elände =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!