Duktiga hästar

Hästarna har fortsatt jobba på fint under veckan. Fiona tränar vidare på sina byten och Roger med sina övergångar. Zigge har jobbat på sidepullet efter tandläkarbesöket och det funkar bra även om jag inte känner att jag kan utför alla våra rörelser med det utan mer grundridning. Men det är ju bara nyttigt!

Fiona fick prova luvan jag köpt till henne. Hon tycker det är väldigt obehagligt med alla ljud utanför trailern och eftersom det säkert blir en del stående i trailern framöver vill jag minska hennes oro. Förhoppningsvis fungerar det och vi kan vara utan luvan när hon blivit mer rutinerad!
Snygg?


I helgen är jag LEDIG och det känns underbart =) Det blir hus och hästpyssel för hela slanten!

Nu har mina elever börjat ge sig ut på tävling. Först ut var Jenny och Bazze som inte bara var på årets första tävling utan deras första någonsin.
Dom gjorde en strålande insats och var placerade i första klassen och strax utanför i andra. STORT GRATTIS!

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

  1. Tack :)
    Ja, inte hade jag kunnat drömma om en sådan tävlingsdebut. Men med tanke på det suveräna stöd jag haft av min tränare - så var det väl inte helt oväntat ;)
    Nu är jag riktigt taggad inför nästa tävling :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!