Livet på gården

I bland är det skönt att bara stanna upp och känna efter. Tillåta sig att njuta av det man har och är lycklig över och låta alla bekymmer försvinna ur tanken för ett tag.

För visst har jag det bra här hemma på gården. Underbara hästar, fin anläggning, härliga människor runt omkring mig. Solen strålar, fåglarna kvittrar. Härligt helt enkelt!











 
Som sagt bra att stanna upp i bland och njuta. Och kanske extra bra just nu när jag närmar mig hösten och ett ofrånkomligt beslut.
Jag har vetat hela året att jag måste ha en häst mindre till vintern. Jag har vetat länge att den dagen kommer, men blundat lite för det. Svårt, svårt, men jag vrider redan ut och in på mig själv med tre tävlingshästar och naturligt nog håller Märta på att växa upp. Då blir dom fyra...
 
Zigge är på träningsläger hos Carro och blir där ca en vecka. Skönt med lite avlastning nu när jag jobbar en massa extra. Förhoppningsvis ger det också en skjuts i min ridning när han får lite extra träning!
 
Fiona har jobbat på lite mer ordentligt ett par dagar. Jag har fokuserat på travskolorna för det är ffa i dom hon behöver bli starkare inför nästa års utmaningar. Hon har varit fin, men lite stoig mot skänkeln. Tror hon är brunstig just nu.
Förhoppningsvis blir det träning för henne nästnästa vecka och sedan tävling 8 augusti =)
 
Roger har däremot "redan" varit på träning och efter sex veckors uppehåll var han ändå i fin form. Positiv och glad med massor av energi =)
Jag hittade bra ridning ffa i 10 meters volterna så det hoppas jag kunna ta med mig till nästa veckas tävlingar.
 
Fina Roger!
 
Lite info till er som även kikar in på hemsidan Sittupp.se i bland. Tyvärr har jag haft en del tekniska problem därför har det varit dåligt med uppdateringar. Men jag hoppas det ska lösa sig under augusti!
 
God Natt!
/ Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!