Att kunna anpassa sig

I tisdags var jag och Zigge på träning igen. Det har varit skönt att kunna träna lite extra med honom nu när Roger och Fiona haft ledigt.

Träningen återupptogs där vi slutade på måndagen. Zigge kändes positiv och tillfreds och jag kände att jag hitta det Carro var ute efter. Återigen har vi gått tillbaka till "gamla metoder" i ridningen med Zigge och återigen visar det sig att det är så han trivs bäst. Så nu är det svåra att faktiskt hålla sig till det och inte börja ändra igen!?

Dessutom har jag (tillslut) insett att det är på ett visst sätt att rida Zigge och även om han bjuder upp till den känslan jag strävar efter så får jag inte hamna i fällan att försöka rida homom som "alla andra hästar". Jag måste rida honom på hans sätt, anpassa mig och inte forma honom efter mig! Svårt men en bra tanke tror jag!



I går red jag honom på det bettslösa igen och han var kanonfin =)
Jobbade övergångar och lite skolor. Avslutade med serier ner till i vartannat och hela passet var positivt. Härligt!
Dessutom har han som varit så rädd för vatten och slangar nu till och med börjat njuta av en dusch efter ett svettigt ridpass =)



Fiona och Roger har skrittat i skogen några dagar och verkar pigga, frächa och nöjda!

Avslutningsvis en bild på en del av alla morötter Ewa kom med =) Finfint säger hästarna!

 
Nu ska jag vila lite för jag håller faktiskt på att bli sjuk igen =(
Den här gången tänker jag inte ta ut mig så jag blir däckad, är ju bara ett par veckor sedan sist!

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!