Sjuk, sjukare, sjukast!

Jag vet att det var ett tag sedan jag skrev på bloggen men det har varit intensivt och ffa sjukt.

Jag och mannen hann med ett besök på betet.
Mys med hästarna och glass i kvällssolen =)
 
Började känna av en förkylning måndag förra vecka men eftersom jag sällan blir sjuksjuk körde jag på som vanligt.

Zigge tränade två dagar och vi hittade en bettkombination till kandaret som verkar lovande Det var Carros bett så jag har googlat runt och försök hitta dom samma men inte lyckats tyvärr. Hittade en snarlik stång, får se om Zigge gillar den!

Fiona hade det lugnt mellan Ekängentävlingen och Mantorp i torsdags. Stämde av henne på onsdagen och hon kändes ganska fin. Jag var lite mer hängig men ingen fara (tänkte jag som vanligt).

På torsdagen red vi MSV B:4 i Mantorp. Vi startade kl 18 och under dagen kände jag mig sämre och sämre. Den intensiva värmen är inte direkt rolig när man inte mår bra!
I väg for vi ivf och framridningen gick okej men inte mer. Fiona kändes lite matt och ffa fick jag inte upp henne i formen. Jag var ju inte heller i toppskick och den låga formen höll i sig på banan. Hon skötte sig jättefint men som sagt alldeles för låg i formen för MSV B. Trötthet visade sig i att två byten blev underkända med betyg 4, vi var liksom inte riktigt med någon av oss.
Jag tror vi gjorde vad vi kunde under omständigheterna. 61% och godkänt ivf. Vi var två trötta själar på vägen hem. Fiona till och med slumrade en stund i trailern vilket inte händer så ofta!
Fiona med nattmössan på ;)

Resten av veckan har bestått av att jag envist inte trott att jag skulle bli sämre och kämpat på med hästar och husmålning och resultatet är att jag i dag är heldäckad :(

Nu VILAR jag i dag och hoppas verkligen jag blir fit for fight för dom fem starterna jag tänkt göra i Finspång nästa helg!!!
Vissa är bättre på att vila än jag!

Ewa har lämnat tillbaka sin foderhäst Lorten till ägaren och alltså flyttat från oss på gården. Jätte tråkigt tycker vi alla och önskar Lorten lycka till och Ewa välkommen tillbaka när det finns någon ny häst i sikte! Kram på er!
Ewa & Lorten


Mot en förkylningsfri dag i morgon!
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!