Otur!

I dag bar det av till VRF då jag och Roger skulle starta en LB:2.
I början på framridningen kändes han bra men efter ett tag började han stå emot och ville inte riktigt ta skänkeln.
Jag tänkte att så kan det ju vara i bland att saker och ting inte faller på plats.
Men i collectingring kändes han mer motig och kastade lite med huvudet vilket inte är likt honom.

Jag hade någon liten förhoppning att det skulle släppa inne på banan. Han travade runt ett varv men slog med huvudet mer och mer. Jag fick startsignal men då valde jag att utgå. Någonting var definitivt fel. Så här beter han sig bara inte!

Jag skrittade direkt bort till trailern och när jag hoppar av säger mamma "men vad har han gjort med skon?"

På något oförklarligt sätt har han nästan trampat av sig ena framskon och trampat in hela tåkappan i hoven. Snacka om otur!!!

Stackars lilla Roger. Tur att jag insåg att det inte var trams utan att något verkligen var fel!

Så in i trailern och hem igen. Han hade rejält förstärkt puls, men jag tog bort och satte om skon och nu på kvällen hade pulsen börjat gå ner. Skönt!


I stället för tävling?
 
Nåja, inte vad jag tänkt mig men så kan det gå. Nu siktar vi på tävling i Finspång om några veckor i stället!

Däremot efteranmälde jag mig och Fiona till B:4an i morgon, är ju så inställd på tävling! Vi har väl inte förberett oss optimalt men det blir kul att komma i väg och förhoppningsvis har vi lite mer tur i morgon =)

Avslutningsvis vill jag säga GRATTIS till min elev Nathalie och hennes häst Challe som var tvåa i LBn i dag! Snyggt jobbat=)

Duktiga!

God Natt
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!