2 X 2 och Lycklig som få =)

Ja vad ska man säga?
Jag måste helt enkelt ha världens bästa supporterklubb och hästskötare! Hur kan det annars gå så fantastiskt bra?
Som ni kanske gissat gjorde jag och Fiona en jättefin tävling även i dag. Jag hade planerat att rida fram riktigt kort (jag rider fram henne ganska kort i vanliga fall) och jag tror jag red effektiv tid ca en kvart i dag. Jag misstänkte att hon skulle vara lite trött, har jobbat på lite inför den här tävlingen och även ändrat min strategi något, allt för att undvika det totala överslaget av adrenalin Fiona fick på Vikbolandet.

Hon peppade upp sig lite inne på banan men inte som i går då jag fick massor energi att rida på. Jag fick kämpa lite mer men var jättenoga med att inte börja jaga. Jag vet att jag lätt hamnar i den fällan om hon inte bjuder på som vanligt.

Ganska bra flyt blev det ivf, lite spänd på domarkortsidan och lite svårare att få hennes koncentration enbart till mig. Men vi hade bara en direkt miss och vi satte ALLA bytena! Betyg 7,7,6,7 =)

Kritiken blev bra precis som i går. Då hade jag ett helt gäng 8or men några fler missar. I dag var det jämnare men färre 8or. Tror inte vi riktigt har styrkan ännu för en massa 8or i MSV B men jag klagar inte ;)

I alla fall så red vi i hop nästan 67% och låg i ledning till sista ryttaren gick om. Så två fina andra platser med riktigt fina procent - det är fantastiskt!

Jag är mållös, rörd och sååå stolt över min lilla STJÄRNA!

Lite kuriosa är att om jag hade tänkt rida Fiona i Folksam Scandinavian Open i Falsterbo i sommar så hade vi nu gjort ett av två kval. Dessutom hade vi haft ända till mitten av juni på oss att göra kval 2...

Jag kommer njuta länge av detta och troligtvis drömmer jag fina drömmar i natt om mitt lilla Lyckopiller!

Tack Katarina Pernes för fina bilder!

Avslutningsvis vill jag säga Stort Grattis till min elev Wilma och ponnyn Tiffany som var tvåa i LC i dag med 69% och precis utanför placering i LB med 63,5%

God Natt!
/ Sophie



Kommentarer

  1. Grattis, vad ni är duktiga!
    Men jag är inte speciellt förvånad över de fina resultaten...
    FinFina är ni båda två :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!