På gång!

Ja nu börjar det rulla på ordentligt!
Jag har satt i gång Roger lite smått på lina och han är MYCKET pigg och sugen på jobb =)
Han har fått springa i snön för att hejda dom värsta krumbukterna och det har fungerat bra. Jag tycker han har musklat sig fint under vilan och han ser stark ut. Ska bli roligt att komma i gång och rida honom igen!

Fiona och jag var på träning i dag och vi hade det nya kandaret med oss. Carro kollade igenom att allt passade och satt som det skulle, vilket det gjorde. Sen var träningen i gång och Fiona jobbade som vanligt (kanske är tjatigt men vad ska man göra när hon alltid är så duktig!?) riktigt strålande!
Vi red skolor och byten och avslutade med att rida MSV C:1. Men då var hon faktiskt lite trött och gick inte med samma fina bjudning som innan. Men det är förstårligt för hon kämpar så hårt med både kropp och själ i varje övning och med kandaret blir det ju lite nya krav. Duktig tjej =)



Zigge var riktigt fin även han på sin träning i tisdags. Han blandar ju och ger ganska ofta så jag vet aldrig riktigt vad jag kan förvänta mig när jag rider honom. Men det är ju en utmaning förstås!
Jag hade provat ytterligare en ny bettkombination och kanske, kanske har vi hittat rätt. Det lär ju tiden utvisa!

I morgon flyttar Nobban och familjen Erixon från oss. Det kommer bli tomt och tråkigt. Jag har känt familjen i många år och jobbat i hop med dom och deras ponnier. Men nu är det dax för Nobban att komma till en ny liten tjej som ska ha mycke glädje av henne. Jag önskar fina Nobban lycka till i sitt nya hem och så hoppas jag Erixons hör av sig när det blir dax för storhäst! =)

Fin Hej Då present från Erixons!


Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!