Mot gammal form!

I fredags var det Zigges tur att träna och jag hade lite funderingar jag ville lufta med Carro om Zigges träning. Jag har provat mig fram med olika bett som ni vet, men också lite olika i mitt ridupplägg.
Jag har varit frustrerad över att vi inte hittar tillbaka till den fina form och känsla vi hade förra våren.
Jag är ju medveten om att Zigge var skadad väldigt länge i sommras och förstås tappade mycket. Och sen var det ju strulet med munnen. Men ivrig som man är ;)

I varje fall stämde jag av med Carro och vi bestämde oss för att återuppta ett gammalt upplägg.
Och redan på samma träning märkte jag skillnad!
Plötsligt fanns en mjukare rygg, jämnare stöd och en MYCKET trevlig känsla.
Jag tror nog faktiskt att vi äntligen är på väg mot den gamla fina formen igen =)

Här är några filmsnuttar. Kanske inte dom bästa då jag hade kameran på stativ men man kan ändå se att vi är på rätt väg!



Annars har hästarna jobbat på bra i veckan.
Fiona har jobbat både på träns och kandar. Hon känns fortfarande allra bäst på träns så jag lutar åt att ta det på första starten i mars. Vi får se.
Roger hade några lysande pass och ett då han blev lite stark och ville hänga sig på. Jag hoppas jag får i hop en träningstid till honom också snart så jag kan stämma av med Carro.


Gullungar!
 
Jag har hängt på Märta flera gånger och hon är stört cool. Börjar bli riktigt sugen på att hoppa upp...
Hon och Maja har börjat trakassera mig när jag är i stallet. Dom kommer till grinden, tittar på mig med stora bedjande ögon.
Sedan äter dom snö!
Allt för att jag ska få dåligt samvete, tillslut falla för tricket och konka ut vatten till dom. Flera gånger om dagen. Jag får sluta vara i stallet helt enkelt ;)
 
Jag och pappa har hunnit med en tur i skogen. Inte ofta vi kan tajma så det var jätte kul!
 

God Natt!
/ Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!