Mysig morgonritt

Varannan vecka jobbar jag fyra dagar i rad på mitt andra jobb. Det blir mer intensiva dagar än vanligt då tre hästars motion och träning ska pusslas in under dagarna.
Det brukar börja med stalljobb och en häst på morgonen och sedan mer stalljobb och två hästar på kvällen. Trots att mina kära föräldrar brukar försöka avlasta mig lite dessa dagar så är det inte ovanligt att jag kliver av sista hästen vid 21.30.

Då är det så skönt när jag får en riktigt fin start på dagen. Precis som i morse =)

Jag och pappa lyckades återigen passa in våra uteritter, så tidigt i morse (för tidigt tror jag pappa tyckte ;)  ) så stack vi i väg med Fiona och Ester.

Hästarna var pigga, fäglarna kvittrade och det luktade vår i luften!
Det blev en hel del trav och galopp och trots att Fiona var ovanligt sansad i dag och galopperade lungt och fint i täten så hördes det en hel del tjoande bakifrån när Ester busade och satte pappa på prov =)

 
Fin morgon
 
Det var en härlig start på dagen och den förskräckliga huvudvärk jag vaknat med lindrades för en stund.
 

Vi hörs!
/ Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!