Bra balans?

Det har varit några händelserika och roliga dagar =)

I tisdags var jag på tränarfortbildning i Linköping. Temat var "Häst och Ryttare i balans" med Maria Terese Engell.
Det var en lång och intensiv dag som började med teori och genomgång av Maria Tereses forskning kring ryttarens sits. Hon pratade norska så jag var tvungen att koncentrera mig ordentligt för att hänga med. Men jag vande mig så efter någon timme gick det lättare i varje fall.
Jag lärde mig mycket dessa timmar och känner mig verkligen inspirerad att lära mig mera!

Efter lunch hade vi praktiska övningar där antingen vi själva jobbade med vår balans på en balansmatta (ser inte alls farlig ut på bild men ack vad svårt det var!) eller tittade på när någon kamrat stod på mattan och hjälpte till med korrigeringar för balans och rakriktining.

Jag själv var visst ganska rak och fick beröm när jag gick längs båda balansmattorna och blundade!? (mycket blundande blev det!). Jag gick visst både rakt  och i balans så det var ju positivt för mina kusar ;)

Vi kämpar med balansmattan!
 
I går var jag faktiskt lite matt i benen efter min timme på balansmattan men jag piggnade till när jag och Roger åkte på träning. Han var såååå himla duktig! Eftersom han ibland kan vara lite tung i handen och stark i sin hals så blir jag lycklig när han har sånna här dagar. Han var lätt, känslig för hjälpen, lyhörd och jätte positiv! Super roligt =)
 Jätte duktig!

I går kväll var jag i väg och hade träningar och på hemvägen stannade kjag och klev ur bilen för denna fantastiska vy!
Om ni förstorar upp bilden ser ni alla härliga fåglar som landat för vatten och vila. Det var mest gäss men flera stora och vackra svanar!

God Natt!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!