Stort steg framåt!

Märta har fått jobba lite igen och hon har skött sig strålande!

Eftersom vi löshoppat dom sista gångerna så kände jag att det var dax för tränset igen. Dessutom var jag sugen på att klä på henne lite mer "grejer"och se vad hon tyckte om det.

Märta i action
 
Jag började med att lösgaloppera henne en stund i ridhuset så hon fick busa av sig det värsta. Hon gillar att vara i ridhuset och blandar bus med att nyfiket undersöka allt som finns där inne.
 
Sen var det dax för benskydd- och longergjordspremiär!
 
 Märta helt okej med mattes
nya påhitt!
 
Eftersom det var fotodax så tänkte jag att hon skulle vara snygg med ett vitt schabrak (eller hur!) och det tog en stund innan Märta slutade blänga på det när jag lagt det på hennes rygg. Mycket vända huvudet bakåt och försöka stirra ut schabraket!
 
Sen var det longergjordens tur och efter att ha blivit antastad av ett vitt schabrak så utgjorde gjorden inget hot! =)
 
Lite bock blev det men det kändes som om Märta inte tyckte det var särskilt märkvärdigt trots allt.
 

Fina Märta ett steg in i vuxenlivet!
 
Guldstjärna till Märta i dag alltså =)
God natt!
 
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!