På älgsafari!

Oh det har varit en riktigt fin vecka =)

Roger har gjort två grymma dressyrpass. Först ett "efter tävlingen avstämningsjogging pass" då han var så mjuk och fin och lyhörd. Underbart! Två dagar senare red jag dressyr på allvar och jobbade skolor (vi har precis börjat med slutor) och jag hade så fin känsla att jag bara kan vara super nöjd och glad! Finfina Roger, tur jag har honom när Fionastjärnan bara skrittar i skogen!

Jag har haft många elever i veckan och även dom har skött sig strålande. Red en elevhäst som kändes jättefin och det är så uppmuntrande!

Redo att bli vuxen =)

Och så har jag påbörjat Operation "Inridning av Märta". I förrgår longerade jag och hon såg ok ut efter hovbölden, I dag tog jag på sadel och träns och hon var var stencool över sadeln. Skönt tänkte jag och blev riktigt sugen på att hoppa upp.
Men eftersom jag var själv sträckte jag mig till att stå lite i stigbygeln, hänga på henne och fick henne att skritta ett helt varv i ridhuset med mig hängandes. Duktig var hon som gick utan att någon höll i och stannande snällt när jag behövde kravla upp lite högre =)

Stjärnan & Frimärket!

Vi släppte ihop stona i dag också. Ska ha en stor stoflock och en mindre. Det var första gången Fiona och Märta träffades och Märta tyckte direkt att Fiona var någon att se upp till (bra!).
Märta började med att ge Fiona en ordentlig slick i ansiktet (kanske inte helt uppskattat) och därefter veck hon inte av en tum från Fionas sida på hela dagen.
Tror dom kommer gå under smeknamnet Stjärnan och Frimärket hädanefter;)

I går var jag en sväng i skogen med Roger och det var rena älgsafarit  (varför betala för något sådant som man får gratis i sin egna skog?).

Djur 1 - en råbock som skuttade förbi oss, jättefin!
Djur 2 - en älgtjur med finfina horn och bra galopp!
Djur 3 och 4 - En älgko med en liiiiten kalv. Så söta =)
Djur 4 - en ung älg, ko tror jag. Fin IvF.




Äntligen hemma! Tur Roger tycker det är lika spännande med älgar som jag =)

Hoppas på en fortsatt fin vecka =)

Vi hörs!
/Sophie

Kommentarer

  1. Nä, inga älgar i 'vår' skog tack!
    Jenny (Tom) berättade just hur hon följt efter (!!) älgar hemma hos sig - och jag tänkte hur skönt det är att vi sällan ser djur när vi är ute... Ja, ja... så länge det inte är vildsvin är jag nöjd ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!